A látás 40 után ül le


a látás 40 után ül le

Szerző: Rózsa Dia Nem elég, hogy az arcbőrödön észreveszed a változást, már a szemed sem a régi? A korod előrehaladtával felkészülhetsz a szemizmok gyengülésével járó látásromlásra, és még mennyi mindenre… Szerencsére nem vagy védtelen.

A leggyakoribb szemproblémák 40 felett

Tehetsz az egészséges szem megőrzéséért. Öregszeműség Lassan már neked sem elég hosszú a karod? Az újságot, étlapot, könyvet nem tudod annyira távol tartani, hogy el tudd olvasni?

Ez bizony az öregszeműség, avagy preszbiópia kezdete. Ilyenkor a szemlencsében a kötőszövet rostjai fokozatosan elvesztik a rugalmasságukat, és a sugárizmok nem megfelelően fókuszálnak.

a látás 40 után ül le

A tévénézés, olvasás, és főleg a számítógépezés a látás 40 után ül le ront a helyzeten. Mereven nézed a képernyőt, és elfelejtesz pislogni. Segít, ha odafigyelsz a jobb látásértékelés rendszeres csökkentésére. Óránként 10 percet pihentesd a szemed. Ezalatt végezz szemgyakorlatokat: Tenyereddel takard le a szemedet, és hunyd le.

Figyelj oda, hogy eközben teljesen lazítsd el a szemedet. Nyisd ki, és váltott szemmel a másikat mindig letakarva a tenyereddel nézz messzire. Ezután szemenként külön-külön változtasd a fókuszt, hol távolabb, hol közelebbre nézz. A szemtorna után újabb szemlehunyás következzen, majd visszatérhetsz a géphez.

  1. Március
  2. A látásromlás eseteiről és
  3. A látás díjai

Ez csak pár percet vesz igénybe. A szemed megér ennyit, ugye? Még jobb, ha emellett 15 percenként felnézel a gépről, és a tőled legtávolabb eső pontra fókuszálsz mp-ig.

  • Lehetséges-e a látás romlása a műtét után?
  • Hogyan lehetne javítani a látás-myopia műtétet

Szemszárazság A menopauza után gyakoribbá válik a szemszárazság is. Ez viszkető, égő érzéssel jár. Oka a hormonváltozás miatt a könnytermelés csökkenése. Ezen is segít a szemlehunyás, a gyakori, tudatos pislogás. Szürkehályog 40 felett? Cukorbetegeknél a homályos, ködös, szürkés látás a diabéteszes retinopátiát, azaz a szürkehályog egy speciális fajtájának a kialakulását jelzi. Ekkor a szemlencse tartománya elszürkül. Tudatos étrenddel és életmóddal előzd meg a cukorbetegséget, vagy ha már kialakult, kezeltesd.

Zöldhályog A zöldhályog, más néven glaukóma ritkább betegség, de nagyon veszélyes. A szemben a belső nyomás emelkedése miatt alakul ki. A es éveidben, kezdetben még tünetmentes, de mire észreveszed, már a látásodat érinti, és nem sokat tehetsz.

A látás elvesztésének ez a leggyakoribb oka.

A rövidlátás és távollátás előfordulása

Makuladegeneráció Szintén veszélyes, rendszeres vizsgálattal időben felfedezhető szembetegség. A sárgafolt makula visszafordíthatatlan elváltozása okozza a látómező torzulását, a vonalak dőlését.

Fekete pont takarja el épp azt, amire fókuszálnál. Sötétben nehezebb A korral egyre csökken a sötétben látás képessége. Különösen vezetés közben jelent egyre nagyobb nehézséget a sötét után hirtelen felvillanó fényekhez, majd ismét a sötéthez történő alkalmazkodás.

a látás 40 után ül le

A tükröződések is nagyon zavarók lehetnek. Súlyosabb esetben viselj fényre sötétedő szemüveget. Úszó foltok A legidegesítőbb mind közül a látómezőben ide-oda úszkáló foltok tünete. Ez eleinte még természetes jelenség, de ha hirtelen túl sok a folt, és túl sokat takar, az bajt jelent. A retina leválását jelezheti.

Romlik a látásod? Negyven felett ezek a trükkök segítenek

Ennek vége a látás teljes elvesztése is lehet. Fordulj orvoshoz mielőbb! Egészség ellenőrzése Rendszeresen vizsgáltasd meg magad, nincs-e kialakulóban nálad valamilyen krónikus betegség: magas vérnyomás, cukorbetegség, érrendszeri betegségek.

Ezek elhanyagolása mind felgyorsíthatja látásod romlását, szemed épségének fokozatos elvesztését. Napszemüveg Egész évben viselj UV védelemmel ellátott napszemüveget, esetleg még széles karimájú kalapot is az erős napsütésben.

Navigációs menü

Az UV sugárzás ugyanis elősegíti a szürkehályog és a makuladegeneráció kialakulását. Egészséges étrend Mint miden máshoz, szemed egészségéhez is elengedhetetlenül szükséges a friss, nyers hozzávalókból készített, tápanyagokban bővelkedő, kiegyensúlyozott étrend. A répa, a citrusfélék, a szeder, az áfonya, a sóska, a spenót, a kelbimbó mind antioxidánsokban bővelkedő növények. A bennük lévő A- C- E-vitaminok, a cink is jótékonyan hatnak a szemre. Az omega-3 zsírsavakban gazdag lenmag, olajos magvak, tengeri halak a makuladegeneráció megelőzésében segítenek.

Lazító fürdő A lazító fürdő egész testedre, így a szemedre is jótékonyan hat. És milyen jót alszol, ha lefekvés előtt fekszel a kádba!

Ma van Nikolett, Hunor napja!

Alvás Az elégséges, pihentető alvás közben a szemed is pihen. Elalvás előtt relaxálj. Minden testrészedet, így a szemedet is tudatosan koncentrálva lazítsd el. Meg fogsz lepődni, mennyire feszülten tartod, és milyen jól esik, amikor kiengeded. Szemfürdő, masszázs Készíts szemfürdőt búzavirág vagy szemvidítófű főzetéből. Szűrd le. Vattát belemártva borogasd a fáradt szemhéjadat, vagy szempohárba töltve borítsd egyenesen a nyitott szemedbe.

A számítógépezés, tévénézés szünetében masszírozd a szemedet és környékét. Stimulálja a vérkeringést, lassítja a a látás 40 után ül le elöregedését, felfrissíti a szemedet.