Zpr látássérülés
Helyettesítések a hangos és süket mássalhangzók párosítva dt, ws b hátsó g-s-X, g sípoló elképzelés, hogy ez egy fórum sziszegő s-sh, zh, s-sh, h-ts, h-t, c-t, c-se ooh sokk helyzetbeng b-d, i-y, p-t, x-x, l-m, i-sh kinetikailag hasonló A szó egyes részeinek külön helyesírása pl.
A legtöbb látássérült gyermeket optikai diszgráfia jellemzi. Az ilyen típusú diszgráfia a vizuális-térbeli funkciók kialakulásának hiányából adódik: ezek a vizuális gnózis és a vizuális mnesis, a vizuális elemzés és szintézis, valamint a térbeli téves Zpr látássérülés Optikai diszgráfia esetén az írási szabályok következő típusait figyeljük meg: a a betűk torzított reprodukciója egy levélben a betűelemek térbeli kapcsolatának helytelen reprodukciója, a betűk tükörbeli helyesírása, az elemek hiányos leírása, felesleges elemek ; b hasonló betűk cseréje és keverése.
Zoomolás szövegfelolvasással
Leggyakrabban vegyes vagy betű, amely egy elemtől különbözik p-t, l-m és-shvagy azonos vagy hasonló elemekből álló, de a térben eltérően elhelyezkedő betűk w-d, e-s. Az első elem megírása után a gyermek nem tudta megkülönböztetni a kéz finom mozgásait a terv szerint. A motoros aktusok előrehaladásának nyomon követése az írás során a vizuális észlelésnek és az izom-csontrendszeri érzéseknek köszönhetően történik.
Ha a motoros aktus kinetikus és dinamikus oldala nem alakul ki, akkor a látássérült fiatalabb iskolás gyermekek nem rendelkezhetnek irányadó értékekkel.

Ezután betűk keveréke, amelynek első elemének követése azonos Zpr látássérülés igényel. A kinetikusan kevert levelek írásának hatékony korrekciója érdekében integrált megközelítésre Zpr látássérülés szükség, amely a következő területeket foglalja magában: A vizuális észlelés és a vizuális memória fejlesztése, Térbeli reprezentációk kialakulása, A kéz motoros funkciójának fejlesztése, Különleges betűk közvetlen tanulmányozása Kinetikusan kevert betűk megkülönböztetése izolált, szótagokban, szavakban, mondatokban.
Ebből a cikkből megtudhatja: a vaszkulitisz jellemzőit, mi ez a betegség, és hogyan kezelje azt. A veleszületett és a felnőttkorban szerzett látássérülés sajátosságai A sérült látási a szerzett látássérülések etiológiai hátterére. Az alapképzési szak megnevezése: gyógypedagógia Special Needs Education 2. Az alapképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése: végzettségi szint: alapfokozat baccalaureus, bachelor; rövidítve: BA szakképzettség: a gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon b. Azok, akiknél ez a zavar fennáll a hallott szó, hang helyett valami egyebet írnak.
A vizuális gnózis kifejlesztése során a következő feladatokat végezheti el: Keressen egy levelet a hasonlóak között, Keressen vonalakkal áthúzott betűket, A kinyomtatott elemekből a nyomtatott és a kézzel írt betűk betűinek elkészítése, Keresse meg a helyesen megjelenített betűket a helyes és a tükrözött között, Töltse ki a levél hiányzó elemeit, A betűk rekonstruálása a szükséges elemek hozzáadásával uh vagy az elemek térbeli elrendezésének megváltoztatásával nnAzonosítsa az egymásra helyezett leveleket, Emlékezz a megnevezett betűkre, és válassz őket többek között, Bontja le a betűket az eredeti sorrendben.
A kinetikusan kevert betűk javításával kapcsolatos munka során figyelmet kell fordítani a térbeli reprezentációk kialakításával és a beszédmegjelöléssel Zpr látássérülés munkákra.
mi a hátsó szürkehályog
Tartalmaznia kell a testét és a szemközti személy testében való tájékozódást, valamint a grafikus jelek térbeli helyzetének tisztázására szolgáló gyakorlatokat. Ezek a feladatok hozzájárulnak a kéz edzéséhez, és egy adott irányba történő egymás utáni mozgás felé néznek.
- Önfejlesztés Defektológiai ágak.
- Okpd táblázat a látásélességért
E feladatokhoz grafikus diktációkat használnak, amelyek célja a vonalak adott irányának a papírlapon történő megfelelő reprodukálására és a síkban való navigációra való képességének megteremtése. Célszerű feladatokat tenni a betűelemek térbeli elrendezésének tisztázására, például olyan betűk megtalálására, amelyek elemei a vonal felett helyezkednek el c, ba vonal alatt y, s, dKeresse meg azokat a betűket, amikor a kéz mozog a kiindulási pontról jobbra g és lbalra és, sDKeressen olyan betűket, amelyek elemei a középvonalhoz képest szimmetrikusan helyezkednek el w, f, o.
- Home Látássérült gyermekek akaratszférája A látássérülés keletkezésének ideje alapvetően meghatározza a látássérült gyermek speciális szükségleteit, további életútját.
- Gyenge látás este miért
A kinetikusan kevert betűk javításával foglalkozó munka nagy helyet foglal el az adott kinema optikai képének tanulmányozására és finomítására. Egy adott levél tanulmányozásakor az összes alkotó elemét részletesen elemezzük, elmagyarázzuk, hogy ebben a levélben hol vannak informatív helyek: a hajlítás helye, a vonal eleje és vége. A gyermekeket arra buzdítják, hogy tájékozódó helyeket találjanak levélben, vagy fordítva, hogy leveleket reprodukáljanak informatív Zpr látássérülés.
Látástevékenység látássérült gyermekekben
A levél vizuális-motoros képének rögzítéséhez képeket használhat hasonló objektumokkal b-mókus, dharkályés kíséri őket kis versekkel. Különösen az írástudás során.

Irodalom: 1. Obukhov nehéz mássalhangzók.
Látássérültek életével ismerkedtek
Hogyan segíthetünk gyermeket az írás és az olvasás folyamatának megsértésében? Beshkiev írott nyelv az iskolásokban. Rostov-on-Don, Főnix.

Rozhkova és a térbeli észlelés binokuláris mechanizmusai látássérült gyermekekben, a retina és látóideg betegségeiben. Glagoleva-nehézségek a fiatalabb hallgatók olvasás és írás tanításában. Fejlődési fogyatékossággal élő gyermekek képzése és oktatása.

Deniskin a látássérült gyermekek oktatási igényeit. Lalaev javító osztályokban dolgozik. A tömeges iskola tanulói levél megsértéséről.
Látássérült gyermekek akaratszférája
A Ponomareva segít az első osztályosoknak az íráskészség megszerzésében. Általános Iskola. Nem A speciális pszichológiai, pedagógiai és logopédiai irodalom elemzése kimutatta, hogy jelenleg megfigyelhető az írásbeli rendellenességben szenvedő gyermekek számának növekedése.
Ennek oka az a tény, hogy a legtöbb esetben az általános iskolás korú gyermekek nem képezik Zpr látássérülés mértékben magasabb mentális funkciókat, amelyek részt vesznek az íráskészítés alapvető készségeinek kialakításában. Sok hazai kutató A.

Kornev, L. Venediktova, I.

Sadovnikova, R. Lalaev, E.