Buteyko a látásra. Buteyko légzési technika - Tünetek


Olyan módon vonják el a figyelmet a betegségről, hogy lesz egy több szórakoztató, a betegségünktől független célunk, mármint az, hogy valamilyen kis játékos gyakorlatban ügyesebbek legyünk. Úgy vettem észre, hogy akinek van fixa ideája, bármi kisebb-nagyobb mániája, vezérhangyája, hogy ő például labdapattogtatásban el akarja érni az ezret, az jobban meg tudja figyelni saját magát és kevésbé válik elkeseredetté.

A játékos elem nem zárja ki, hogy kötelesség is kapcsolódjon a dologhoz; a Zsuzsa nevű hozzászóló a fórumon például a kutyasétáltatásról ír sokat, neki a tacskója egyrészt biztosítja, hogy nem lustulhat el, mert MUSZÁJ levinni az ebet, de közben mindig történik is valami vidám vagy ijesztő kis kaland. Nagy előnye a játékoknak az is, hogy ebbe be lehet vonni a környezetünket. Néha a kétlábúakat is.

És megint a légzés…

Buteyko a látásra a játékos gyakorlatok a sportlégzés egy speciális válfaját képviselik — itt nem elsősorban arról van szó, hogy komolyabb erőkifejtés, például lépcsőzés közben hogyan vegyük a levegőt, hanem hogy valamilyen odafigyelést igénylő, de tipikusan nem nehéz és szívesen művelt mozgás közben hogyan lássuk el magunkat oxigénmolekulákkal. Nemcsak kifejezetten légző-játékokra gondolok.

Az is jó, ha olyasmit csinálunk, amire koncentrálni kell, például egyensúlyozunk — és emellett még a légzésünkre is figyelünk.

A légzés ilyenkor nem cél, hanem eszköz és ezáltal fura módon határozottabban, kreatívabban tudunk hozzáállni a fejlesztéséhez, mint amikor ő maga a cél. Persze szerintem ne kezdjünk mindjárt a Niagara fölött kifeszített kötélen való átkeléssel, mert az nem praktikus, rohadt messze van. A lépcsőzős posztban van pár egyszerűbb mutatvány is. Játékos légzőgyakorlatokból sokat találhatunk a neten, pl. Amiről nem találtam említést lehet, hogy nem elég ügyesen kerestem az az, hogy érdemes próbálkozni akármilyen egyszerű vagy bonyolultabb ügyességi gyakorlattal, ami buteyko a látásra pedig figyelnünk kell a légzésünkre is.

Egy sor gyakorlat a látás helyreállításához

Ha egyedül csináljuk, akkor ezt legkönnyebb azzal segíteni, hogy hangot adunk ki; kitartva egy hangot éneklünk vagy hangosan számolunk, esetleg hangosan számolunk tízig aztán vissza… Így nem lehet elbambulva visszatartani a levegőt. Egy másik példa: séta közben beszélgetünk, ami elég komoly odafigyelést igényel, mert a belégzést hol a lépések, hol a szavak üteméhez próbáljuk igazítani és nagyon gyorsan összekeveredik a kettő, amitől elkezdünk levegő után kapkodni.

What is the Buteyko Breathing Method by Patrick McKeown, Buteyko Clinic International

Ez úgy kerül ide, hogy ha tényleg el akarjuk mondani a mondókánkat, az hatalmas hajtóerő, előbb-utóbb megtaláljuk a helyes szuszogási algoritmust, hiszen célunk van vele, beszélni akarunk. Amikor az unokámmal lufit ütögetünk egymásnak, vagy tollasozunk, az például ideális gyakorlat.

Nem is nehéz, nem kell megszakadni, de azért csak-csak hajolgat az ember jobbra-balra és teljesen magába szippantja a figyelmét az ide-oda pattogó vacak… aztán közben még a takarékos légzésre is figyelni nem is olyan könnyű.

buteyko a látásra

De azért persze megoldom, naná, hiszen KELL, akarom, mert szeretnék még tovább játszani, no meg kiegészítők a látás javítására égetni magam az unokám előtt és ebben valami nyomorult jöttment tüdőbetegség ne próbáljon engem korlátozni, mert lenyomom, mint a bélyeget, a szentségit neki.

Berniaki a fórumon szokott hozzászólni és abszolút profi, mert gyógytornász is meg beteg is, szóval ő fogalmazta meg nagyon érthetően, miképp használja a játékos gyakorlatokat arra, hogy mellékesen, mintegy mandinerből megtanítson dolgokat a tanítványainak. Ő többek közt a lovon való egyensúlyozást oktatja így, de a módszer szerintem ugyanez a légzés-edzéssel kapcsolatban is.

Mivel kb. Elengedni a kapaszkodást nagy feladat, de ha pl.

buteyko a látásra

Betegre nevetjük magunkat közben. És hopp, azért ebben is van játékos légzőtorna: a közösen elfújt gyertya. Poroltó azért mindig legyen kéznél.

buteyko a látásra

Talán hihetetlennek hangzik, de szorongás, pánik ellen is hasznos, ha többfelé tudunk figyelni, bár első látásra semmi köze egymáshoz a két dolognak. Azt figyeltem meg magamon és mások beszámolóiból, hogy buteyko a látásra, önmagában apró zavaró körülmény egy beteg embernél gyorsan félelemmé tud összeállni.

Kicsit hideg van, kicsit füstös a levegő, kicsit szorít a cipő… nem tudatosul, hogy mi zavar és elkezdem magam fenyegetetten érezni. Az pedig tüdőbetegnél gyorsan fulladás-érzést is tud okozni. Ha meg tudom osztani a figyelmemet, akkor könnyebben észreveszem, hogy mi az a néhány idegesítő körülmény, ami megtámadott, mint egy szúnyograj és amint tudatosul a dolog, el is veszti fenyegető jellegét.

Túl sokat lélegzünk!

Nem vagyok egyedül a Tejútrendszerben a mániámmal, és nemcsak Berni használt ilyen dolgokat — a fórumon többen is beszámoltak játékos edzésmódokról, pl. Na és ekkor kezdtem kifújni a levegőt és elengedtem a labdát. Azon igyekeztem, hogy a kifújással néhány centire a szám felett tartsam.

Ezt néha annyit buteyko a látásra, hogy már szinte szédültem bele.

Ekkor nem elég csak úgy egyszerűen fújni, hanem még úgymond egyensúlyozni is kell, hogy ott maradjon a labda. Ehhez én semmit se használtam, csak rátettem a labdát a számra, kezek közelben sincsenek — és fújtam.

  • Gyenge látású harcos
  • A szem helyreállítása egyszerű tornával- Hihetetlen, de működik!

Nem szabad túl gyorsan, de túl lassan se. Valahogy úgy kell, hogy változzon az erősség. Tehát erősebben fújni, majd csökkentve.

buteyko a látásra

Ekkor a labda felmegy picit, majd a csökkenő fújásra megindul lefelé — közben elkezd forogni, ami stabilizálja helyzetét a felfelé áramló levegőben. Ha már ez unalmas, akkor jöhet az egy fokkal haladóbb változat: Egyébként ghepard írt egy rövid és tartalmas összefoglalót az általa kipróbált légzéstechnikákról, melyekkel nagyon jó eredményeket ért el.

Ugyanez a felszerelés, versenyfújás — adott megrajzolt útvonalon fújva a lasztikát, ki ér előbb a célként kijelölt vonal mögé v. Megrajzolt, kanyargós útvonal, lehetőleg az útról letérés nélkül fújjuk végig rajta a labdácskát.

buteyko a látásra

Lehet szívószál nélkül is, de eredményesebbek lehetünk a szívószállal…ami a kopoltyúnkat illeti. A variációs lehetőségek bővíthetőek… pár fix játék buteyko a látásra magától jön sok ötlet. És még mindig amondó vagyok, hogy a tánc otthon is művelhető, egyedül is, családdal is, elég játékos, és a szuszogást is megbolondítja. Meg itt is látható egy aranyos kis játék. És megint ghepard: Azt is próbálgattam, hogy meddig tudom felfújni a számtól a pingponglabdát, milyen magasra.

buteyko a látásra

Ez is jó móka, eleinte nem érzi az ember, hogy hogyan kell fújni. Ha ráérez és persze ha erősen is tud fújniakkor akár 1 méter magasra is felfújható a száj magasságától — persze ehhez elég erős és gyors izmok is kellenek. Az én felfogásom szerint játék az is, amikor valami légzéserősítő eszközt kicsit másként is használunk, mint ahogy szoktuk.

Címke: buteyko

Például a TRI-BALL nevű légzéserősítő kütyüvel, amelyről itt esik szó, szoktam azt is játszani, hogy csak az első labdát emelgetem, lehetőleg minél többször. A végén, ha jó sokszor sikerült, és maradt szusz, alaposan megdícsérem magam. Ez a lelki fejlődésem szempontjából fontos. A játékos, odafigyelős gyakorlatok előnye az is, hogy ilyesmit lehet akkor is csinálni, amikor gyenge fizikai állapotban vagyunk.

Ha például végigköhögtem a fél éjszakát és egy porcikám se kíván semmilyen erőfeszítést, akkor is elő ha gyenge látás, hova küldik szolgálni venni az egyensúlyozó-korongot, ráállok és megpróbálok rajta is maradni.

  • Hogyan lehet támogatni a látást
  • Komin Vladimir A széndioxid halmozódására és az oxigén jobb felszívódására irányuló sokféle technika közül számomra a legjobbnak csak kettő bizonyult.